2009. augusztus 15., szombat

barnított fotó készítése


Nem tudom kinek hogy tetszik az oldalaimon a barnított fotó. Azért elárulom hogy készítem
(még valahol angol oldalon olvastam).

A fotót megnyitom, a lehető legjobb formába hozom (automatikus kontraszt, színárnyalat, ha szükséges fényesség kontraszt állítása).

Majd korrekciók – csatornakeverő – monokróm gomb és fekete fehér lesz a fotó. Itt is érdemes a vörös, zöld, kék csatornával játszani.

A fotóból réteget készítek (jobb egérgomb - háttérből réteget).

Új réteget nyitok (új réteg létrehozása), és nyomok egy „F5” gombot. Azaz ezt az új üres réteget kitöltöm színnel, méghozzá pl. 533b12 színnel (barnával).

Ezután a színt lágy fényre állítom, és a fedettségen is állítok. Általában 35% körül, a fotó színe határozza meg. Rétegeket egyesítem. Ezután még a fényesség kontraszt – szabályozásával állítható, szebbé tehető a kép.

Minden kép más, el lehet vele játszani, ha van kedvetek próbáljátok ki.

Ui: tetszett amit írtam, érthető volt?

4 megjegyzés:

Secima írta...

Nagyon tetszett a leírás. Olvasva érthető volt. Ki is fogom próbálni.
Köszönöm. :)))

ilgya írta...

Jó lenne ha már itt tartanék...azért értettem,csak nem biztos ,hogy sikerülne a végeredmény..de majd próbálkozom köszi szépen a leírást!

Kata írta...

Ez nagyon klassz! Ki fogom próbálni! :) Köszi a leírást!

LaceE írta...

100%ban érthető volt. Köszi szépen. Ha van még ilyen "trükköd" nyugodtan oszd meg velünk :)